Hellwill - mitt kanske? lite annorlunda liv...

En blogg om mitt kanske? lite annorlunda liv. Ett liv med 3 olika reumatiska diagnoser, utmattningssyndrom, GAD, bipolär2, fobisk och och osjälvständig personlighetsstörning... Vad rör sig eg i huvudet på en "sån"

Besök

Känns aningens bättre sen ett par dagar.
sömnen vill inte fungera trots ytterligare en sömntablett.. spännande att man kan ta 2 propavan, 2 cirkadin, 1 nitrazepam, en imovane och magnesium men ändå sova så dåligt och alldeles för lite..
Fick besök igår av den sötaste, underbara Gabriel och hans föräldrar :) mysigt men såå jobigt och utmattande
 
Men ändå, trots att det känns liiite bättre så är den bristen på impulskontrollen ändå där och spökar.. när jag gick ut igårkväll så såg jag krossat glas på marken och jag plockade snabbt upp en bit..  men jag hejdade mig en stund, försökte prata med mig själv.. i samma veva så kommer en av nattpersonalen, parkerar och kommer fram till mig och undrar hur jag mår, jag ger faktiskt glasbiten till henne och säger att jag inte mår så bra. Hon kramar mig gråter och berättar hur stor respekt hon fick för mig i det ögonblicket..
 
Tjaa, så näe jag kan fortfarande inte lita på mig själv...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Duktiga Helen! Du förtjänar alla kramar!

2 Stampe
skriven :

Du har kanske svårt med impulskontroll men samtidigt visar du prov på att kunna hantera din impuls på ett bra sätt.
Det viktiga är inte hur många glasbitar och annat du ser och tar upp utan vad du gör med dem. Du visade just att du faktiskt har en kontroll på din impuls. Även om det berodde på att en skötare kom men det är ett steg på vägen.
Kram!